Årets första snö

Äntligen har snönn kommit och jag är superglad! Kände för att bara strunta i skolan i morse, när bussen ändå inte kom och bara slänga mig i snön och åka pulka istället! känner mig sprallig och barnsligt glad, sitter och väntar på att min man ska komma hem från jobbet. Snälla älskling, åk pulka med mig!
Lilla Algot är också helt galen i snön, han springer runt som en galning och rätt som det är så är han vips borta! han är så liten så man ser bara två öron som sticker upp.

Igårkväll fick jag för mig att baka, så jag stog och kämpade i köket med mjöl och socker som hamnade överallt och kakan som blev totalt misslyckad. Inte ens danne ville smaka.. men med lite bra erbjudanden, så åt han nästan upp halva.

Och snart är det första advent och då blir det julbak! Vi ska baka lussebullar,pepparkakor,pepparkakshus,knäck och ischoklad. Lyssna på julmusik och bli fulla på glögg. Undra om det är då man ska sätta upp julgranen? Eller är det lite väl tidigt?

Nu ska jag i alla fall ta mig i kragen och plugga satan! Här är i alla fall två vinterbilder jag hunnit ta hittils, ena är på mig i min mössa, där jag ser ut som en fem åring och andra är på vårt lilla hus på ingarö, enjoy the forest!
                          
                        love // å


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0