Praktik

Nu är det min sista praktik vecka, och det känns jätte skönt. Även om jag trivs jätte bra med barnen, så är jag för lat just nu, och längtar bara tillbaka till skolan och våra sköna arbetsdagar som är cirka 5 timmar långa, tillskillnad från mina nu sju timmar. På torsdag ska vi till en bondgård, det ser jag fram emot eftersom att jag aldrig under hela mitt 18 åriga liv satt min fot på en bondgård. Ska klappa djur, och få mig en arla mugg.

Förra veckan så hade barnen en arbetsuppgift,det gick ut på att de skulle beskriva en klasskamrat utan att berätta vem de var de tänkte på, så skulle de andra gissa. Så var det lilla hellis tur, hon sa såhär " den här tjejen är fin, och hon är bra på att spela ruta, och bra på att rita" så började de andra gissa för fullt.. kan det vara wilma? nä.. elin då? Så räcker patrik upp handen och frågar " är det Åsa?"   så hade hon beskrivit mig, och jag tyckte det var så gulligt!

Man tänker att det bara är nio år gamla men när man får höra deras åsikter och tankar så häpnar man. De kan så mycket och är så smarta fast det är så små och inte har levt allt så länge! De har diskuterat allt mellan himmel och jord, om b.la president valet, barnarbete och matematik. Ibland undrar jag om jag är dum i huvet när de räcker upp handen och vill ha hjälp med en matte fråga och jag inte kan den.. 


   här är en liten teckning jag ritat på fritids!  love // å

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0