Könsroller

Nu ska jag skiva lite onödigt tjafs. I fredags sa christian en sak till mig som jag tänkte skriva lite om. Han sa " Du är fan den manligaste tjejen jag känner" Hmm.. varför då? " För att du snusar, dricker öl och fiser".

Vad är egentligen manligt och kvinnligt? Är det manligt att gapa, ta sig på skrevet,snusa,dricka öl och släppa en stor fis? Och ska kvinnor enligt såhär-ska-kvinnor-betee-sig-lagen-vara : små,söta,inte skrika och inte ta för sig för mycket, och absolut inte släppa en fis.

Jag skiter fullständigt i om det sitter några människor bredvid mig om jag absolut måste släppa en fis. Herregud, ska jag sitta och ha ont i magen för att det sitter snubbar bredvid mig som tycker det är okvinnligt att fisa? ALLA fiser, och ALLA SKITER! kvinnor som män, barn och gamla! Ok att man inte fiser i ett klassrum fullt av människor för det är ganska otrevligt om alla ska tvingas sitta där och inte kunna fly sin väg undan stanken.

Ja, jag erkänner. jag är nog inte den steriotypa bilden av hur en kvinna ska vara. Men jag är också den som inte har besämt vad kvinnligt och manligt är. Jag tycker om människor för hur det är, inte för hur det ska vara.

love // å


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0