Kvällstänkande

Idag när jag var med lillebror och köpte godis, så köpte jag såklart nötchoklad. Då ser jag att de har tagit bort den mörkhyade pojken på baksidan av chokladen.Varför då? Är det rasistiskt? Det är som att jag skulle klaga på kalleskaviar pojken på kaviarn. Men det är det ingen som gör, för det är ingen som tycker det är stötande. Varför fick då inte chokladpojken vara kvar?

Varför vill inte de mörkhyade kallas för neger? Ordet härstammar från spanska, portugisiska och äldre italienska negro, som betyder svart. Det är bara en definition av deras hudfärg.

Hade någon kallat mig viting, hade det inte gjort någonting. För det är ju faktiskt vad jag är.



love // å

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0