Häst är gott

Jag har inget emot vegeterianer, så länge dom inte betar på min trädgård!

Jag tycker att det är helt ok med vegeterianer. Så länge de inte kommer och säger att det är FEL att äta djur. Människan har alltid ätit djur i alla århundraden. Förut så var man tvungen att äta djur för att överleva. Kött innehåller bla protein,fett och järn som kroppen behöver. Får den inte tillräckligt med tex järn så kan du bli trött, hängig, ha huvudvärk eller ha koncentrationssvårigheter.

Vegetarisk mat är rik på den kortkedjade omega-6-fettsyran linolsyra. Den innehåller däremot inte mycket av den kortkedjade omega-3-fettsyran ALA. Vegetarisk mat saknar dessutom helt - eller nästan helt - de långkedjade fettsyrorna med 20 och 22 kolatomer som är extra viktiga för hälsan. De saknas ofta eftersom att de kommer nästan uteslutande från animaliska produkter. Det har också visat sig att kvinnor som är vegetarianer har mindre DHA i sin modersmjölk än de som inte är vegetarianer. De kan ha så lite som 0,05 procent jämfört med inuitkvinnor som ligger på 1,4 procent.

http://www.omega-3.se/vegetarian.html

Jag älskar kött och skulle aldrig förmå mig att bli vegeterian.. hästkött är extra gott! ;)

love // å

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0